Οι γυαλιστερές διαφημίσεις στα περιοδικά που παρουσιάζουν προκλητικές και σέξυ γυναίκες ίσως να μην ελκύουν τόσο πολύ το βλέμμα των γυναικών, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα.
Η βιομηχανία της διαφήμισης βασίζει την επιτυχία της στους καταναλωτές που ελκύονται από τα προϊόντα που διαφημίζουν. Όταν όμως η προβολή των προϊόντων γίνεται σε περιοδικά που απευθύνονται σχεδόν 100% στο γυναικείο αναγνωστικό κοινό, τι είναι αυτό που θέλουν οι καταναλωτές;
Για να απαντήσουν σε αυτό το ερώτημα, μια ομάδα ερευνητών από το πανεπιστήμιο της Φλόριντα στο Gainesville κατέγραψε τις συναισθηματικές αντιδράσεις περισσότερων από 100 νεαρών γυναικών στη θέα φωτογραφιών που απεικόνιζαν ιδιαίτερα ελκυστικές γυναίκες.
Έχοντας κοιτάξει κάθε μία φωτογραφία, οι συμμετέχουσες έπρεπε να υποδείξουν ένα φωτομοντέλο που αντικατόπτριζε τη συναισθηματική τους αντίδραση. Για παράδειγμα, μια ομάδα μοντέλων αντιπροσώπευε συναισθήματα που ποικίλαν από μεγάλο ενθουσιασμό μέχρι παντελή έλλειψη ενδιαφέροντος.
Όσο πιο θελκτικό ήταν ένα μοντέλο, τόσο περισσότερο δεν ενδιέφερε τις γυναίκες και τις έκανε να χάνουν το ενδιαφέρον τους, όπως αναφέρει ο επικεφαλής της μελέτης Robyn Goodman.
Τα ευρήματα αυτά έρχονται σαφώς σε αντίθεση με την τάση που επικρατεί στα γυναικεία περιοδικά να είναι γεμάτα με διαφημίσεις που παρουσιάζουν αισθησιακές γυναίκες.
"Φαίνεται πως κάπου εδώ έχει χαθεί ο στόχος και το νόημα στις διαφημίσεις," σχολιάζει ο Jon Morris. Ο ίδιος προσθέτει ότι τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν επίσης την απόσταση που υπάρχει μεταξύ των ανδρών που είναι υπεύθυνοι στα περιοδικά και ασχολούνται με τις διαφημίσεις και των καταναλωτών.
Τι είναι η ομορφιά;
Σε μια αρχική έρευνα, οι συμμετέχοντες έπρεπε να αξιολογήσουν φωτογραφίες μοντέλων σύμφωνα με έξι κατηγορίες ομορφιάς, από σεξουαλική «γατούλα» μέχρι το «αυθεντικό» θηλυκό.
"Αυτοί οι τύποι ομορφιάς είχαν καθοριστεί από συντάκτες μόδας σε περιοδικά της Νέας Υόρκης," εξηγεί ο Goodman. Ωστόσο, οι συμμετέχοντες στην έρευνα αντί να διαχωρίσουν τις έξι κατηγορίες, εντόπισαν μόλις δύο.
"Έχοντας αναλύσει τα στοιχεία, βρήκαμε ότι οι καταναλώτριες εντόπισαν μόνο δύο κατηγορίες ομορφιάς: αυτή του υγιούς ατόμου και αυτή του σεξουαλικού ατόμου."
Για παράδειγμα, η γνωστή ηθοποιός Katie Holmes θεωρήθηκε όμορφη-υγιής ενώ τα μοντέλα της εταιρίας Victoria Secret θεωρήθηκαν όμορφα-σεξουαλικά.
Μήνυμα προς τους διαφημιστές
"Βάσει αυτής έρευνας, είναι προφανές ότι πολλοί διαφημιστές ίσως έχουν αποπροσανατολιστεί χρησιμοποιώντας περισσότερο αισθησιακά μοντέλα για να προσελκύσουν το γυναικείο κοινό στα προϊόντα τους," εξηγεί ο Goodman.
Τι είναι αυτό που θέλουν οι γυναίκες τελικά; "Προφανώς οι γυναίκες επιθυμούν να μοιάζουν περισσότερο στα μοντέλα που έχουν υγιή ομορφιά. Έτσι ταυτίζονται περισσότερο μαζί τους και επομένως θα αγοράσουν πιο εύκολα τα προϊόντα που τέτοια μοντέλα διαφημίζουν παρά αυτά που προβάλλουν πολύ σεξουαλικές γυναίκες," αναφέρει ο Goodman.
Οι ερευνητές συζήτησαν επίσης το αν τα ρούχα ή η στάση του σώματος είχε κάποια επίδραση στα αποτελέσματα.
"Πιστεύουμε ότι το βλέμμα έχει περισσότερη σχέση από ότι αυτά τα αλλά χαρακτηριστικά, το ντύσιμο ή η στάση," λέει ο Morris. Αυτή τη θεωρία σκοπεύουν να δοκιμάσουν δείχνοντας στις ίδιες γυναίκες φωτογραφίες των ίδιων μοντέλων σε διαφορετικές στάσεις και με διαφορετικά ρούχα.
"Πράγματι, αυτή η έρευνα αποκαλύπτει την πλάνη του παλιού ρητού που έλεγε ότι το σεξ πουλάει," καταλήγει ο Goodman.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου